Skip to main content

23rd International Congress of Young Medical Scientists – call for abstracts!

By Bez kategorii

Zarząd Studenckiego Towarzystwa Naukowego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu ma niesamowity zaszczyt zaprosić studentów, absolwentów (do trzech lat od ukończenia studiów) oraz doktorantów na 23 edycję International Congress of Young Medical Scientists! Konferencja od ponad 20 lat jest niepowtarzalną okazją do międzynarodowej wymiany doświadczeń naukowych, rozwijania swoich kompetencji oraz umiejętności podczas warsztatów praktycznych. Na uczestników konferencji czeka wiele inspirujących wykładów znamienitych osób z kraju i zagranicy, wartościowe nagrody naukowe oraz bogaty social program. 

Wydarzenie ma charakter międzynarodowy, zrzeszając co roku około 300 studentów. W ramach konferencji odbędą się sesje studenckie, sesja doktorantów, warsztaty oraz sesja plenarna – Golden Session. Studenci będą mieli możliwość zaprezentowania prac oryginalnych w aż 11 sesjach tematycznych oraz 6 sesjach przypadków klinicznych. Najlepsze prace zostaną zakwalifikowane do Golden Session, gdzie laureaci otrzymują nagrody pieniężne. Podczas 22. edycji ICYMS nagrody zostały zasponsorowane przez Wielkopolską Izbę Lekarską.

Kongres odbędzie się od 25 do 27 maja 2023 r. w Centrum Kongresowo – Dydaktycznym Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.

Od 13.02 do 19.03 trwa nabór abstraktów. Celem rejestracji zapraszamy na oficjalną stronę ICYMS.

Każdy uczestnik będzie miał niepowtarzalną szansę zaprezentowania swoich osiągnięć oraz poznania wspaniałych osób z dyscypliny nauk biomedycznych. To, co wyróżnia ICYMS spośród pozostałych kongresów studenckich to przede wszystkim:

  • siedemnaście różnorodnych, interdyscyplinarnych sesji naukowych,
  • doskonale dobrane jury, składające się z wybitnych naukowców,
  • rekordowa liczba partnerów i sponsorów,
  • nagrody finansowe dla laureatów Golden Session,
  • każda sesja naukowa ma dedykowany patronat powiązany ze swoim obszarem terapeutycznym,
  • liczne warsztaty, które cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem wśród uczestników,
  • keynotes i prezentacje m.in. prof. dr hab. Borisa Kramera, dr inż. Ireneusza Wochlika, lek. Ligii Kornowskiej i nie tylko,
  • niesamowity social program, który pozwoli uczestnikom poczuć wyjątkową atmosferę Poznania i poznać jego zapierające dech w piersiach życie nocne,
  • dwa typy uczestnictwa: Active oraz Passive,
  • pakiet Golden zawierający wstęp na bankiet – Impact Factor Party.

Będzie to niezapomniane wydarzenie, które daje doskonałą możliwość do networku z ambitnymi ludźmi. Zachęcamy do obserwowania fanpage’a ICYMS i bycia na bieżąco z najnowszymi informacjami.

Zaproszenie na wykład prof. dr hab. Zbigniewa Krasińskiego

By Bez kategorii

W imieniu Studenckiego Koła Naukowego Ultrasonografii serdecznie zapraszamy na wykład otwarty pt: ,,Przewlekła choroba żylna – epidemiologia, czynniki ryzyka oraz możliwości terapii”, który poprowadzi prof. dr hab. n. med. Zbigniew Krasiński.

Wykład jest powiązany z akcją z okazji Dnia Kobiet organizowaną przez Klinikę Chirurgii Naczyniowej, Wewnątrznaczyniowej, Angiologii i Flebologii: ,,Dzień Kobiet na UMP – bezpłatne badanie USG Doppler żył kończyn dolnych dla studentek!”.

Prof. dr hab. n. med. Zbigniew Krasiński – Kierownik Kliniki Chirurgii Naczyniowej, Wewnątrznaczyniowej, Angiologii i Flebologii, Prorektor ds. Klinicznych i Współpracy z Regionem oraz Prezes Polskiego Towarzystwa Flebologicznego.

Wykład odbędzie się 28 lutego 2023 o godzinie 17:00 w Centrum Biologii Medycznej w sali 1010. Zapraszamy do obserwowania fanpage’a wydarzenia tutaj.

Do zobaczenia!

Spotkania z nauką: Metodologia Badań Naukowych 2.0

By Bez kategorii
Jako Zarząd Studenckiego Towarzystwa Naukowego serdecznie zapraszamy do udziału w Spotkaniach z nauką: Metodologia Badań Naukowych 2.0. Nasze zaproszenie kierujemy do studentów kierunków biomedycznych, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz wszystkich zainteresowanych tematyką. Pierwsze spotkanie odbędzie się już 12 stycznia od godziny 16:00 w sali A w Centrum Kongresowo-Dydaktycznym UM w Poznaniu. Podczas inauguracji wydarzenia towarzyszyć nam będzie przedstawiciel Poznańskich Zakładów Zielarskich Herbapol Poznań S.A. Dla każdego uczestnika tego dnia przewidziany jest pakiet startowy oraz udział w konkursie z wartościowymi nagrodami.
Kolejne dwa spotkania są zaplanowane na 18 i 25 stycznia od godziny 17:00. Do współpracy zaprosiliśmy autorytety w dziedzinie badań naukowych oraz młodych badaczy z bogatym profilem naukowym. Pomiędzy wykładami zaplanowaliśmy przerwy na network, rozmowy z prelegentami przy dobrej kawie i przekąskach. Na fanpage’u wydarzenia przedstawiamy sylwetki wykładowców MBN 2.0. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami eventu tutaj. Na wydarzenie nie obowiązują zapisy, wstęp wolny dla każdego uczestnika.

Seminarium ,,Wszystko co chielibyście wiedzieć o pisaniu aplikacji grantowych, ale boicie się zapytać”

By Bez kategorii
Jesteś młodym naukowcem/młodą naukowczynią i planujesz realizować swój projekt badawczy?
Chcesz napisać wniosek o grant, ale nie wiesz na czym się skupić i jakich błędów uniknąć?
Zapraszamy na spotkanie informacyjne, które odbędzie się 17 listopada o godzinie 17:00 w sali 1010 Centrum Biologii Medycznej. Link do zapisów znajduje się tutaj.
Prelekcję poprowadzi prof. dr hab. n. med. Krzysztof Książek, a poniżej BIO wykładowcy:
Biogerontolog, onkolog doświadczalny, patofizjolog. Aktualnie Kierownik Zakładu Patofizjologii Starzenia i Chorób Cywilizacyjnych i Uczelnianego Centrum Aparaturowego przy Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu. Autor licznych publikacji naukowych o łącznym współczynniku IF=352. Czterokrotny laureat Nagrody Ministra Zdrowia, Nagrody Wydziału Nauk Medycznych PAN, Nagrody Polskiej Akademii Umiejętności, Nagrody naukowej tygodnika POLITYKA. Zdobywca stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców oraz stypendium The Royal Society London. Członek licznych towarzystw naukowych oraz komitetów redakcyjnych.

Wybory uzupełniające do Zarządu Studenckiego Towarzystwa Naukowego UM w Poznaniu

By Bez kategorii
Zachęcamy studentów ze wszystkich wydziałów do przesyłania kandydatur do tegorocznych wyborów uzupełniających do Zarządu stnbeta. Wybory zostaną przeprowadzone 9 listopada od godziny 18:00 w sali Nenckiego (Coll. Anatomicum) podczas Walnego Zgromadzenia Delegatów. Zapraszamy wszystkich, którzy są zainteresowani szeroką działalnością społeczno-administracyjną, mają pomysł na rozwój Towarzystwa i chcieliby z nami współtworzyć projekty naukowe. Kilka kroków jak zgłosić swoją kandydaturę:
  • w pierwszej kolejności należy założyć konto na stronie i opłacić składkę członkowską w kwocie 45 zł (wszystkie potrzebne informacje odnośnie przelewu są dostępne w zakładce 'rejestracja’),
  • następnie należy wysłać na adres e-mail stnbeta.ump@gmail.com potwierdzenie wykonania przelewu oraz biały slajd ze swoim zdjęciem, w którym prosimy o zamieszczenie podanych informacji: imię i nazwisko, kierunek oraz rok studiów, wydział. Dodatkowo prosimy opisać swoją dotychczasową działalność w STN lub/i innych organizacjach studenckich, na rzecz społeczności akademickiej,
  • każdy kandydat będzie miał 60 sekund na przedstawienie swojej sylwetki dnia 9.11,
  • czas na składanie aplikacji mija 02.11.

Zapraszamy do obserowania naszych kont społecznościowych i zapoznania się z szerokim obszarem działalności Towarzystwa.

 

General Meeting of Delegates of the Students’ Scientific Society

By Bez kategorii

We would like to invite you to the General Meeting of Delegates of the STN, which will be held on November 9 from 18:00 in the Nencki Hall (Coll. Anatomicum). During the meeting, not only the past year of activity will be arranged, but also elections will be held. The presence of the presidents of the scientific research groups is mandatory. Delegates can only be students who are members of the Society in the current academic year, which involves paying a fee and entering it into the system. The number of delegates of a given study circle depends on the number of its members registered in the current academic year. A person who is a member of several groups are included as a representative of only one group. Mandates are allocated to scientific circles as follows:
– 1 mandate for each started ten members of a given research group,
– The chairman of a group with more than 5 members is entitled to a delegate’s mandate regardless of the number of mandates the group is entitled to,
– The President is required to send a named list of delegates (by 2.11).

Walne Zgromadzenie Delegatów Studenckiego Towarzystwa Naukowego

By Bez kategorii

Zapraszamy na Walne Zgromadzenie Delegatów STN, które odbędzie się 9 listopada od godziny 18:00 w sali Nenckiego (Coll. Anatomicum). Podczas spotkania zostanie umówiony nie tylko miniony rok działalności, ale również zostaną przeprowadzone wybory uzupełniające. Obecność Przewodniczących kół naukowych jest obowiązkowa. Delegatami mogą być jedynie studenci będący Członkami Towarzystwa w bieżącym roku akademickim, co wiąże się z koniecznością opłacenia składki i wprowadzenia jej do systemu. Liczba delegatów danego koła naukowego zależy od zarejestrowanej w bieżącym roku akademickim liczby jego członków. Osoba będąca członkiem kilku SKN, uwzględniona jest jako reprezentant tylko jednego koła. Mandaty przysługują kołom naukowym w następujący sposób:
po 1 mandacie na każdą rozpoczętą dziesiątkę członków danego Koła Naukowego,
– Przewodniczącemu SKN, liczącego więcej niż 5 członków przysługuje mandat delegata niezależnie od liczby mandatów przysługującej danemu kołu,
Przewodniczący ma obowiązek przesłania imiennej listy delegatów (do 2.11).

Ogłaszamy Konkurs na Studenckie Granty Naukowe 2022/2023

By Bez kategorii

Drodzy Koledzy i drogie Koleżanki!
Jako Komisja ds. Studenckich Badań Naukowych mamy przyjemność ogłosić tegoroczny konkurs na Studenckie Granty Naukowe.
Wnioski należy składać przez system WISUS -> „Organizacje” -> „STN” -> „Moje wnioski”
Termin składania wniosków zgodnie z Terminarzem (załącznik 1) rozpocznie się 7.11.2022, a upływa 12.12.2022.
Wszystkie niezbędne dokumenty znajdują się na stronie STN w zakładce Dokumenty.
Prosimy o wnikliwe zapoznanie się z regulaminem tegorocznego konkursu i pozostałymi załącznikami.

W przypadku wątpliwości służymy pomocą pod adresem: granty.stn@ump.edu.pl

Dear Colleagues!
As the Student Research Committee, we are pleased to announce this year’s Student Research Grant competition.
Applications should be submitted through the WISUS system -> „Organizations” -> „STN” -> „My Applications”
The deadline for the submission of applications according to the Timetable (Appendix 1) will begin on 7.11.2022 and will end on 12.12.2022.
All necessary documents can be found on the STN website under Documents.
Please carefully read the regulations of this year’s competition and other attachments.
If you have any doubts, we can help you at: granty.stn@ump.edu.pl

Ogłoszenie wyników konkursu na Studenckie Granty Naukowe 2021/2022

By Bez kategorii

Szanowni Koledzy i Koleżanki,
w imieniu Komisji ds. Studenckich Badań Naukowych mamy zaszczyt ogłosić, że tegoroczny konkurs na Studenckie Granty Naukowe został rozstrzygnięty!

Zestawienie wyników znajdziecie w zakładce „Dokumenty” → „Wyniki konkursu na Studenckie Granty Naukowe 2021-2022”. Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom za złożenie wniosków prezentujących bardzo wysoki poziom i życzymy sukcesów w prowadzeniu badań.

Jednocześnie chcielibyśmy przeprosić za publikację wyników z tak długim opóźnieniem. Niestety praca Komisji jest również w znacznej mierze zależna nie tylko od osób wchodzących w jej skład, co w tym roku wygenerowało takie opóźnienia. Na przyszły rok zostały już zaplanowane działania, które mają temu zapobiec, dlatego mamy nadzieję, że sytuacja się nie powtórzy.

Serdecznie pozdrawiamy,
Komisja ds. Studenckich Badań Naukowych

Poznan University of Medical Sciences Young Researchers Club (PUMSYRC)

By Bez kategorii

Klub Młodych Naukowców Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu (PUMSYRC)
„Pod patronatem Szkoły Doktorskiej PUM”.
Idea PUMSYRC została wstępnie zaproponowana przez Alhassana Ahmeda i Mohameda Abouzida, międzynarodowych doktorantów. Jest on nadzorowany przez prof. Elżbietę Kaczmarek, kierownika Katedry Bioinformatyki i Biologii Obliczeniowej.
Działalność PUMSYRC będzie prowadzona pod patronatem Dyrektorów Biura PUMS-Doktoranckiego (Prof. Ewa Wender-Ożegowska, Prof. Tomasz Gośliński, Prof. Michał Karlik).
Wizja
Stać się uznaną, stałą destynacją młodych naukowców PUMS do nauki, pisania i publikowania prac naukowych w renomowanych czasopismach.
Regulamin

  • Prof. Elżbieta Kaczmarek będzie pełniła rolę mentora i opiekuna merytorycznego tych działań naukowych.
  • Do udziału w warsztatach uprawnieni są studenci PUM będący słuchaczami studiów magisterskich, podyplomowych.
  • Warsztaty będą prowadzone w trybie on-line.
  • Warsztaty obejmują maksymalnie 6 zajęć, które będą prowadzone w ramach oddzielnych spotkań, a następnie wybrani kandydaci będą regularnie spotykać się z prowadzącymi w celu kontynuacji zajęć.
  • Maksymalna liczba studentów, którzy mogą zapisać się na warsztaty to 20 osób.
  • Po zakończeniu warsztatów, tylko określona liczba studentów zostanie wybrana do opublikowania maksymalnie dwóch artykułów przeglądowych do końca roku akademickiego 2022.
  • Proces oceny będzie opierał się na:
  1. Wykazanie się potencjałem i wysiłkiem włożonym w naukę i napisanie pracy naukowej.
  2. Wykonanie zadania lub zadania w terminie wyznaczonym przez prowadzącego.

Jakość pracy (plagiat i styl).

  • Kolejność współautorstwa będzie ustalana na podstawie wkładu każdego z uczestników.

Schemat

  • Warsztaty rozpoczną się w grudniu 2021 roku od przeprowadzenia zajęć na temat:
  1. Wyboru tematu, planowania i formułowania struktury referatu.
  2. Jak napisać wstęp do badań.
  3. Jak napisać korpus i dyskusję.
  4. Jak napisać zakończenie i streszczenie.
  5. Jak sfinalizować manuskrypt i go zrecenzować.
  6. Jak znaleźć odpowiednie czasopismo i proces składania pracy.
  • Pod koniec każdych zajęć będą zadawane zadania i zadania do wykonania.
  • Zajęcia zakończą się do końca lutego 2022 roku.
  • Wybrani uczestnicy będą mieli od 45 do 60 dni na napisanie swojego wkładu do artykułu.
  • W maju 2022 r. opiekunowie warsztatów oraz eksperci z dziedziny będą recenzować cały manuskrypt i finalizować go tak, aby był gotowy do złożenia.
  • W czerwcu 2022 roku artykuły powinny zostać złożone w czasopiśmie.

ENGLISH VERSION:

Poznan University of Medical Sciences Young Researchers Club (PUMSYRC)
“Under the patronage of Doctoral School of PUMS”
About
PUMSYRC idea was initially proposed by Alhassan Ahmed and Mohamed Abouzid, International PhD students. It is supervised by Prof. Elzbieta Kaczmarek, the chair of the Bioinformatics and Computational Biology department.
PUMSYRC activities will be conducted under the patronage of the PUMS-Doctoral School Office Directors (Prof. Ewa Wender-Ożegowska, Prof. Tomasz Goslinski, Prof. Michal Karlik).
Vision
To become a recognized permanent destination of PUMS young researchers to learn, write and publish academic work in reputable journals.
Regulations

  • Prof. Elzbieta Kaczmarek will act as a mentor and supervisor of these scientific activities.
  • PUMS students enrolled in master, post-graduate studies are eligible to participate in the workshops.
  • Workshops will be conducted online.
  • The workshop includes a maximum of 6 classes that will be given in separate meetings, then the selected candidates will meet with the instructors regularly to follow up.
  • The maximum number of students who can enrol in this workshop is 20 students.
  • At the end of the workshop, only a certain number of students will be chosen to publish a maximum of two review articles by the end of the academic year 2022.

The evaluation process will be based on:

  1. Showing potential and efforts to learn and write a scientific paper.
  2. The accomplishment of any given assignment or task within the timeline given by instructors.
  3. The quality of the writing (plagiarism and style)
  • The order of co-authorship will be based on each participant’s contribution.
    Scheme
  • The workshop will start in December 2021 by conducting classes about:
  1. Selecting the topic, planning, and formulating the paper structure.
  2. How to write the introduction to the research.
  3. How to write the body and discussion.
  4. How to write a conclusion and abstract.
  5. How to finalize a manuscript and review it.
  6. How to find the proper journal and the process of submitting the paper.
  • There will be assignments and tasks given by the end of each class.
  • The classes will be concluded by the end of February 2022.
  • The selected participants will have 45 – 60 days to write their contribution to the article.
  • In May 2022, the supervisors of this workshop and volunteer experts in the field will review the whole manuscript and finalize it to be ready for submission.
  • In June 2022, the articles should be submitted to the journal.